Menengiç Kahvesi mi ?

10.2.15

"Üç farklı kahve seçeneğin var" diyen kuzenimin ağzından çıkan menengiç kahvesini yakaladım hemen. Nedir o dedim; gördüm bunu istiyorum dedim!


Ön bilgi: Menengiç Güney ve Güneydoğu bölgelerinde yetişen bir meyve. Yabani fıstık olarak da adlandırılıyor. Hasattan sonra,yıkanıp güneşte kuruyan bu meyve sonra koyu kahve bir renk alana kadar eziliyor. Sonunda macun kıvamına gelen meyvemiz artık; menegiç kahvesi oluveriyor.

    Menengiç kahvesini sütle yada suyla yapabiliyorsunuz. Ben sütle yapılanını denedim ve hayran kaldım. Herkesin kolay kolay sevebileceği bir tat değil. Fakat eminim ki kahve tutkunuysanız ve biraz keskin tatlardan da hoşlanıyorsanız; kesinlikle beğeneceksiniz. Şimdilik bir kere içtiğim için size damakta ki yolcuğunu rahatlıkla ifade edemiyor olabilirim tabi ki (:

Gelelim menengiç kahvesi araştırmamıza. Ben kahveyi fazlaca beğendikten sonra araştırmaya
koyuldum ve bakın ne çok yararını buldum;
Menengiç kahvesi, diğer kahvelere göre fenolik maddeler bakımından daha zenginmiş. Fenolik de nedir!? Fenolik madde; bitkilerin kendilerini zararlara karşı korumaları için oluşturdukları bir madde imiş ve biraz acı veya buruk bir tat bu maddeden kaynaklanırmış. Fenolik maddenin daha fazla olmasının güzelliğide antioksidan olması. Aslında fenolik maddenin çok daha geniş bir içeriği var ama ben kahveye yoğunlaşmayı tercih ediyorum şuan (:
Menengiç kahvesi ile ilgili kansere karşı vücut direncinin artırdığı, besleyici özellikte olduğu da söyleniyor ve biliniyormuş. Ayrıca sütle yapıldığında da bu besleyici özelliği artıyor haliyle. Menengiç kahvesi, hem sağlık hem keyif arayanlara biçilmiş kaftan. Protein,mineraller, E ve B vitamini... Hepsi var.


Gelelim bir de güzellik kısmına; Menengiç kahvesinin ona da yararı var. Bu kahve cildi hem güzelleştiriyor hemde yaşlanmaya karşı koruyormuş! Gel de içme! En kısa zamanda arayıp bulacağım bu kahveyi. Şimdilik nerelerde satılabileceğine dair bir fikrim yok. Çünkü kuzenime de Kıbrıs'dan gelmiş. Büyük aktarlarda yada Eminönü'nde olacağını düşünüyorum. Bulan, tadan yada bileniniz varsa aşağıya bırakmayı unutmayın (:

Benzer Yazılar

0 yorum